<-Text1->

در این وبلاگ چه چیزی کم است

تبادل لینک" > تبادل لینک
دستگاه ورزشی" >کیف لوازم آرایش

آمار مطالب

کل مطالب : 99
کل نظرات : 2

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 58
باردید دیروز : 12
بازدید هفته : 71
بازدید ماه : 70
بازدید سال : 526
بازدید کلی : 47411

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ورزشی- علمی- و آدرس rezatdk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد

پیشنهاد می شود برای راحتی کار آدرس لینگ زیر را برای تبادل در لینگ خود ثبت نماید . 

http://rezatdk.loxblog.com/







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 58
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 71
بازدید ماه : 70
بازدید کل : 47411
تعداد مطالب : 99
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1



باشگاه شهدای شهرک در رشته تکواندو در رده سنی خردسال و نونهال و نوجوانان هنرجو می پذیرد. آدرس : کرج شهرک خاتم انبیاء . سالن ورزشی شهدای شهرک . زیر نطر محمد رضا جوادی .

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : mohammad reza
تاریخ : پنج شنبه 13 شهريور 1393
نظرات

حقوق ورزشی
مقررات بازدید از وسایل ورزشی

از آنجا که ورزش با هـدف ارتقاء سلامت جسمـی و روحی روانی افراد جامعه ترویج و توصیه می‌شود، در متن ورزش برای همه دست اندرکاران، به تناسب مسئولیتها یک تکلیف محوری ضمنی هم همواره وجود دارد که تمام فعالیتها باید پیرامون این تکلیف به انجام برسد و به هیچ وجه نباید این تکلیف نادیده گرفته شود و یا تحت الشعاع سایر امور ورزشی قرار گیرد. تکلیف محوری مزبور، مراقبت از سلامت جسمانی و روحی روانی ورزشکاران است. برای عمل به این تکلیف محوری یکی از وظایف قانونی مهم مدیران ورزشی، وظیفه بازدید از وسائل ورزشی میباشد. زیرا وسایل و تجهیزات ورزشی از جمله چیزهایی هستند که اگر نظارت بر صحت و سلامت و کیفیت و استاندارد بودن یا نبودن آن اعمال نشود میتواند عامل ورود آسیبهای جدی به ورزشکاران شود. برای بازدید درست از وسایل و تجهیزات ورزشی، باید وسایلی که ورزشکاران استفاده میکنند را به دو دسته شخصی و عمومی دسته بندی نمود.

وسایل شخصی وسایلی هستند که اختصاص به خود ورزشکار دارد و دیگری یا دیگران از آن استفاده نمیکند. مانند ساق بند، ساعد بند، دستکش و ... در ورزش تکواندو و سایر ورزشهای رزمی و کفش و ساق بند در ورزش فوتبال. وسایل عمومی هم وسایلی میباشند که برای همه ورزشکاران استفاده میشوند. مانند شیاپ جانگ در تکواندو، تشک در کشتی و دار حلقه، خرک، بارفیکس و پارالل در ژیمیناستیک، زمین چمن در فوتبال و استخر در شنا. مدیران و مسئولان ورزشی، به تناسب این دسته بندی برای بازدید و اعمال نظارت بر وسایل ورزشی، تکلیف قانونی دارند.

مدیر یک مجموعه ورزشی، علیالاصول نسبت به وسایل شخصی ورزشکاران وظیفهای ندارد اما نسبت به وضعیت ایمنی برق مجموعه، ایمنی جایگاه تماشاگران، ایمنی زمین مسابقات و موارد مشابه آن مسئول است و باید خود و عوامل تحت امرش به تکلیف قانونی بازدید وسایل، متناسب با نوع وسیله اقدام کنند. ولی در مورد بازدید از وسایل شخصی ورزشکاران، افزون بر خود ورزشکار، تکلیف بر عهده مدیران مستقیم (کُچ ، مربی) نیز میباشد. برای نمونه در فعالیتهای ورزشی باشگاهها، مربی وظیفه دارد از اینگونه وسایل بازدید کند و مطمئن شود، که آیا دست کشی که مثلاً تکـواندوکار برای مبارزه استفاده مینماید، استاندارد هست یا خیر؟ همچنین هوگوی مورد استفاده او مطابق استانداردهای مربوطه میباشد یا نه؟ در ورزشهای توپی مانند فوتبال هم، آیا کفش فوتبالی که شاگرد باشگاه برای تمرین پوشیده از لحاظ مقررات این ورزش از کفشهای مجاز هست یا نیست؟ اینها و موارد مشابه آن که فراوان هم هستند، همگی در قلمرو وظایف و تکالیف قانونی مدیران مستقیم (مربیان و کُچها) است و مدیران غیر مستقیم، نقشی در آن ندارند.


اما از بازدید و کنترل وسائل ورزشی چه نتیجهای باید حاصل شود؟ یا بعبارت دیگر، هدف از بازدید و کنترل وسایل ورزشی چیست؟ بر اساس فلسفۀ ورزش که گسترش سلامتی در جامعه است و تکلیف محوری به مراقبت از سلامت جسمانی و روانی ورزشکاران که در پی این فلسفه بوجود میآید، بازدید و کنترل و حصول اطمینان از صحت و سلامتی و استاندارد بودن وسایل ورزشی، باید نتیجه‌اش جلوگیری از مصدوم شدن و آسیب دبدن خود ورزشکاران استفاده کننده از وسایل باشد.

همچنین باید پیشگیری از آسیب جسمانی رسیدن به دیگر ورزشکارانی که در معرض استفاده از این وسایل قرار دارند را نیز در پی داشته باشد. در باره وسایل عمومی مانند برق ورزشگاه هم نتیجه علاوه بر حفظ سلامتی ورزشکاران، جلوگیری از ورود آسیب به دیگران از جمله تماشاچیها نیز میباشد.

در کنار این نتایج، این نتیجه مهم حقوقی نیز از بازدید از وسایل ورزشی حاصل میشود که اگر بازدید مطابق مقررات و بطور صحیح صورت گرفته باشد و حادثهای رخ دهد، مدیر ورزشی مسئول شناخته نمیشود. ولی بر عکس، اگر بازدید نشده باشد یا بازدید برابر مقررات مربوطه به انجام نرسیده باشد، مدیر ورزشی به تکلیفش عمل نکرده و بنابراین، مدیری که به تکلیفش عمل نکرده در برابر آن حادثه مسئول است.


 

باشگاه شهدای شهرک در رشته تکواندو در رده سنی خردسال و نونهال و نوجوانان هنرجو می پذیرد. آدرس : کرج شهرک خاتم انبیاء . سالن ورزشی شهدای شهرک . زیر نطر محمد رضا جوادی .
تعداد بازدید از این مطلب: 166
موضوعات مرتبط: دانستنیهای ورزشی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : mohammad reza
تاریخ : دو شنبه 23 تير 1393
نظرات
 
بنا به نظرسنجي‌اي كه از والدين و كودكان در اين زمينه به عمل آمده است،بهترين كارهايي كه در طول راه مي‌توانيد براي سرگرم‌كردن بچه‌ها انجام دهيد فهرست شده است.
 

نی نی بان: آيا در فكر آن هستيد كه امسال تابستان به همراه فرزندانتان با اتومبيل به مكان دوري سفر كنيد، اما از طولاني بودن مسير هراس داريد؟

در اينجا، بنا به نظرسنجي‌اي كه از والدين و كودكان در اين زمينه به عمل آمده است،بهترين كارهايي كه در طول راه مي‌توانيد براي سرگرم‌كردن بچه‌ها انجام دهيد فهرست شده است. از ميان تمام فعاليت‌ها و سرگرمي‌ها، موسيقي موردپسند اكثر افراد است.

كودكان در هر رده سني كه باشند، موسيقي همواره لحظات زيبا و شادي‌آفريني را در داخل اتومبيل براي آنان فراهم مي‌سازد. گوش دادن به نوار كاست، آوازخواني، نواختن آلات موسيقي كوچك چون سازدهني و دست زدن! تا چشم بر هم بگذاريد مي‌بينيد كه حدود 50 كيلومتر مسافت را گذرانده‌ايد.

هنگامي‌كه شما با فرزندانتان عازم سفر مي‌شويد در هنگام حركت مي‌توانيد نه تنها رانندگي كنيد بلكه همراه آنان سرود دسته‌جمعي بخوانيد. "هيچ‌چيزي نمي‌تواند به اندازه آوازهاي گروهي حواس كودكان را پرت كند." كتاب‌هايي كه همراه نوارهاي كاست هستند نيز به اندازه سرود دسته‌جمعي مورد توجه و پسند كودكان در هر رده سني بوده و در اكثر كتابخانه‌هاي عمومي قابل دسترسي هستند.

چطور کودکان را در سفر سرگرم کنیم؟


تمام والديني كه در مورد سرگرم كردن كودكان در اتومبيل مورد پرسش قرار گرفته‌اند، به استفاده از مناظر اطراف به هنگام سفر تمايل نشان داده‌اند. تابلوهاي علائم و اعلانات، پلاك اتومبيل‌ها، اتومبيل‌هايي كه در اطراف در حال حركت هستند،مزرعه‌ها، خانه‌ها و دهكده‌ها همگي بهانه‌اي هستند تا از طريق آنها، بازي‌هاي گوناگوني را با مشاهده و ديدن انجام داد. مثلا جست‌وجوي رنگ‌هايي كه در مناظر اطراف وجود دارند، رنگ‌زرد، قرمز، آب، حروف الفبا، اعداد، يك توپ، يك گوسفند، آقايي كه كلاه به سر دارد و... . اين‌گونه مثال‌ها نامحدود بوده و بنا به سن كودكان تنظيم مي‌شود.

قبل از حركت، اجازه دهيد فرزندان اسباب‌بازي‌ها يا بازي‌هاي دلخواه خود را انتخاب كرده و همراه بياورند. اسباب‌بازي‌هاي انتخاب شده بايد كوچك و جمع‌وجور بوده و از اجزا و تكه‌هاي متعدد و ريز تشكيل نشده باشند چرا كه احتمال افتادن و گم‌ شدن آنها وجود دارد.

اسباب‌بازي‌ها را كنار يكديگر و داخل يك ساك گذاشته و مسئوليت نگهداري از آن را به كودك بسپاريد. تخته صاف و كوچكي همراه داشته باشيد تا كودك بتواند روي سطحي سفت، بازي، نقاشي يا رنگ‌آميزي كند. در ضمن كاغذ، مداد و ماژيك را نيز فراموش نكنيد. به اندازه كافي از هر كدام به همراه بياوريد. مي‌توانيد به كمك يك بازي ويدئويي كوچك كه قابل حمل باشد، ساعت‌ها كودكاني را كه كمي بزرگتر هستند سرگرم كنيد و خوشبختانه مي‌توان صداي آن را كم كرد.

كتاب‌هاي داستان

گرچه كتاب خواندن در داخل اتومبيل، گاه دشوارتر از مواقع ديگر است، اما با اين حال روشي عالي براي سرگرم كردن كودكان به شمار مي‌آيد. مي‌توانيد به كودكان بزرگتر، كتاب‌هايي را كه حاوي شخصيت‌هاي مهم كارتوني هستند پيشنهاد كنيد و در مورد بچه‌هاي خيلي كوچك، كتاب‌هاي بزرگ مصور و كارتوني موجب شادي آنان خواهد شد.

كيف‌هاي شادي

هميشه قبل از آنكه تعطيلات از راه برسد، برخي از پدرها به مغازهايي كه اجناسش 1000 توماني هستند، رفته و ساك جادويي خود را از اسباب‌بازي‌هاي كوچك پر مي‌كند تا در زمان سفر با اتومبيل، هنگامي‌كه بچه‌ها شروع به بي‌قراري كرده و حوصله آنها سر مي‌رود، اسباب‌بازي‌ها را يكي‌يكي از ساك بيرون آورده و بين بچه‌ها تقسيم كند. نشان دادن اشياي جديد به بچه،روش خوبي براي تحريك كردن حس كنجكاويش بوده و او را به مدت نيم يا حتي يك ساعت سرگرم مي‌كند.

همچنين مي‌توانيم يك خوراكي مختصر و ساده داخل كيسه اسرارآميز خود بگنجانيم. يك ميان وعده مختصر و مغذي نه فقط گرسنگي كودكان را برطرف مي‌كند بلكه مي‌تواند به موقع كسالت و يكنواختي ناشي از سفر را از بين ببرد.

خوراكي‌هاي سالمي كه مورد علاقه فرزندتان است و آشغال كمي توليد مي‌كند را انتخاب كنيد؛ ميوه‌هاي تازه، پنير، سبزيجات، كشمش، گردو، ميوه‌هاي خشك شده، شيريني‌هاي ساده و غلات. در مورد نوشيدني‌ها، بطري‌هاي نوشيدني را همراه با ني انتخاب كرده و از شب قبل آنها را داخل فريزر بگذاريد تا منجمد شوند و براي روز سفر چندين ساعت خنك بمانند. اگر مواد داخل ساندويچ‌هايي كه همراه مي‌آوريد فاسد شدني باشند، براي آنكه ديرتر فاسد شوند، ساندويچ‌ها را با نان يخ‌زده تهيه كنيد.

رفتن به دستشویی میان راهی

توقفگاه‌هاي عمومي ميان راه خصوصا پارك‌ها و بوستان‌ها و مناطق جنگلي را مدنظر داشته باشيد. اكثر اين پارك‌ها گذشته از توالت‌، مجهز به زمين‌هاي بازي هستند. به هنگام توقف در اين مكان‌ها، مي‌توانيد از فرصت استفاده كرده و كمي كرختي و كوفتگي ناشي از سفر را به در كنيد و كودكان نيز فرصت خواهند يافت تا انرژي سرشار خود را تخليه كنند.

يك توپ و يك طناب بازي همراه آورده و بازي‌هاي مختلفي انجام دهيد؛ در هر حال، مهم آن است كه قبل از ادامه دادن سفر، با جنبش و جست‌وخيز كوفتگي و خستگي ناشي از ساعت‌ها رانندگي را كاملا از بدن دور كرده و اكسيژن كافي به بدنتان برسانيد. زماني‌كه مجددا به حركت خود ادامه مي‌دهيد، در صورت امكان جاي خود را در داخل اتومبيل عوض كنيد. اگرچه عوض كردن جا، سفر را خوشايندتر و راحت‌تر مي‌كند، اما هرگز نبايد نكات ايمني سفر را ناديده گرفت.

خردسالان بايد هميشه روي صندلي‌هاي مخصوصي بنشينند كه بنا به قدوقواره آنان تنظيم مي‌شود و كودكان كمتر از 12 سال هميشه بايد روي صندلي عقب اتومبيل بنشينند، خصوصا اگر اتومبيل مجهز به كيسه‌هاي هوا باشد.

باشگاه شهدای شهرک در رشته تکواندو در رده سنی خردسال و نونهال و نوجوانان هنرجو می پذیرد. آدرس : کرج شهرک خاتم انبیاء . سالن ورزشی شهدای شهرک . زیر نطر محمد رضا جوادی .
تعداد بازدید از این مطلب: 137
موضوعات مرتبط: گوناگون , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : mohammad reza
تاریخ : یک شنبه 15 تير 1393
نظرات

تصویرسازی ذهنی

 

تصویر سازی ذهنی یک مهارت روانی است که در آن تصاویر ذهنی مثبت و آشکاری در مغز ایجاد و یا باز سازی می شود . مغز نمی تواند بین اجرای واقعی یک مهارت ورزشی وتصویر سازی ذهنی برای یادگیری مهارتی جدید استفاده کنند.

از آنجا که عملکرد ورزشکاران بازتابی از افکار و احساسات آنها است ، پس می توانند با ایجاد تصاویر ذهنی مثبت از خودشان در حال انجام مهارت ، مهارت خود را هم بالا ببرند . علاوه بر این ، آنها میتوانند مهارت را به مراتب بیشتر از آنچه بر روی دیواره انجام می دهند در ذهن خود تصور کنند . همچنین ایجاد تصاویر ذهنی موفقیت آمیز ، احساس اعتماد به نفس آنها را تقویت می کند ، در نتیجه تصویرسازی ذهنیتها کمک خواهد کرد تا عملکردی با نتیجه مثبت پیش روی داشته باشند . ورزشکاران همچنین می توانند از تصویر سازی ذهنی برای یادگیری استراتژی استفاده کنند . برای مثال ، صعود کننده می تواند از تصویر سازی ذهنی برای آگاهی از وضعیت خود و تکالیف مربوط به آن وضعیت استفاده کند . همچنین کوهنوردان می توانند با استفاده از تصویر ساز ی ذهنی ، با مسیر آشنا تر شوند .

ورزشکاران بایدتصویر سازی ذهنی را پیش از تمرین ، در خلال آن و بعد از تمرین انجام دهند .

تصویر سازی ذهنی پیش از مرحله تمرین جسمانی به ورزشکاران کمک خواهد کرد تا از نظر ذهنی خود را آماده انجام مهارت های آن تمرین کنند .

تصویر سازی ذهنی در خلال تمرین به ورزشکاران در یادگیری مهارت های جدید و رفع اشتباهات آنها کمک خواهد کرد .

معمولاً عضلات ورزشکاران بعد از تمرینات جسمانی بسیار شل می شود ، در نتیجه در این زمان ورزشکاران آمادگی استفاده از تصاویر ذهنی را بیشتر دارند و می توانند با استفاده از این روش ، مهارت های آموخته شده در تمرین را تقویت کنند .

رعایت دستورالعمل های زیر به ورزشکاران تازه کار در امر تصویر سازی کمک می کند :

با مهارت هایی که خوب انجام می دهید تصویر سازی را شروع کنید .

سپس روی مهارت هایی که می خواهید آنها را بهبود ببخشید امتحان کنید .

سعی کنید مهارتی را که روی آن کار می کنید « احساس » کنید .

در صورت امکان تصویر سازی در همان حالتی که برای انجام آن مهارت لازم است ، اجرا کنید . این کار به شما کمک خواهد کرد تا مهارت را « احساس » کنید .

کارهایی را که می خواهید در هر جلسه انجام دهید در مسیر رسیدن به محل تمرین در ذهن خود مرور کنید.

هنگام تمرین ، حرکات و بازی ها را قبل از انجام آنها در ذهن خود به تصویر بکشید .

اگر اشتباهات تکنیکی به شما گوشزد شد ، سعی کنید « احساس » کنید که مهارت را به طور صحیح انجام می دهید .

در محل مسابقه احساس کنید که بر خود تسلط کامل دارید .

رسیدن به اهداف خود را در ذهن مجسم کنید .

هر فردی مجهز به یک ضمیر خود آگاه (ذهن هوشیار) و یک ضمیر نا خود آگاه (ذهن نیمه هوشیار) و یک ضمیر فوق آگاه (ذهن فوق هوشیار) است.

یکی از راههای تغییر افکار، تغییر تصاویر ذهنی است.

هر فردی، یک تصویر ذهنی از خود دارد که بر آیند خود پنداره های او در موضوعات مختلف است.

هر تجربه ممکن است به تقویت یا تضعیف یک خود پنداره های او در موضوعات مختلف است.

فکر کردن و تکرار ذهنی یک تجربه باعث تقویت تصویر ذهنی و تایید بیشتر آن می شود.

ابتدا باید تصویر ذهنی را اصلاح کرد.

تصاویر ذهنی قابلیت جراحی شدن را دارند.

تصاویر ذهنی تامین کننده برنامه های ضمیر نا خودآگاه ما هستند و ضمیر ناخود آگاه مسئول اجرایی بخش اعظم زندگی ماست.

مغزما به دو نیم کره راست و چپ تقسیم می شود که نیمکره چپ امورمربوط به استدلال و منطق و تجزیه وتحلیل و تفکرعمودی را کنترل می نماید و نیمکره راست مسائل مربوط به تخیل و سلیقه و هنر و احساس و… را شامل می شود.

نیمکره راست نسبت به لحن ، بلندی، کوتاهی و جهت صدا حساس است.

نیم کره راست نسبت به محتوا و مضمون پیام حساس است و به محتوای کلامی و منطقی آن کاری ندارد. بنابر این تلقینات و پیامهایی که مورد تاکید خاص قرار بگیرند به نیمکره راست مغز می روند.

برای ایجاد یک حالت جدید باید مدیریت تصاویر ذهنی را به طرز قابل قبولی فرا بگیرید.

هر تصویری ذهنی دارای کیفیتهای فرعی است (بصری- سمعی- لمسی)

مهمترین کیفیتهای فرعی بصری :

حرکت و سکون

رنگی یا سیاه و سفید

نور و میزان روشنی

اندازه

فاصله

چند بعدی

تضاد رنگ

زاویه دید

سرعت

مهمتربن کیفیتهای فرعی سمعی :

شدت

ارتفاع

سکوت

لحن و طنین

فرکانس صدا

جابجایی

فاصله

مهمترین کیفیتهای فرعی لمسی :

سردی و گرمی

فشار

وزن

غلظت

سوزش

درد

می توان با استفاده از کیفیتهای فرعی، تصاویر ذهن را کارگردانی نمود.

تصاویر ذهنی به حالت خود احساس و دیگر احساس وجود دارند که معمولاً برای جذب و دریافت از حالت خود احساس و برای دفع از حالت دیگر احساس استفاده می شود.

برای استفاده از تکنیک های تصویر سازی ذهنی باید به چند نکته توجه داشته باشید:

در زمان حال

مثبت

با آرامش مناسب

قبل از هر تصویر سازی ذهنی تنفس ۲ ۴ ۱ را انجام دهید.

برای تحقق هر هدفی، ابتدا تصاویر روشن و مناسبی با توجه به کیفیتها فرعی بسازید(خالت خود احساس)

ضمیر خود آگاه به منزله سوارکار و ضمیر نا خودآگاه به منزله اسب است.

تلقین و تکرار تامین کننده ضمیر ناخودآگاه است و باید در سطح مربوط به آن به کارگیری و استفاده گردد.

یکی ازخطاهای رایج دراستفاده ازتکنیک ها تصویر ذهنی این است که سطح هوشیار و خود آگاه را در لحظه استفاده از تصاویر ذهنی دخالت می دهند . هر یک باید کار خودش را انجام دهد.

هر کسی باید یک استراحتگاه ذهنی و یک خوابگاه ذهنی داشته باشد.

قبل ازمطالعه، کلاس، امتحان، تمرین، مسابقه و هرکار مهم دیگری ابتدا به مدت چند دقیقه با رعایت شرایط وضوابط لازم تصویر ذهنی مربوطه را درحالت خود احساس بسازید و سپس کار را انجام دهید.

برای استفاده از تصویر ذهنی باید در حالت”آلفا” قرار گرفت.

طبقه بندی امواج مغزی به صورت زیر است:

امواج “بتا” : حالت عادی و هوشیار با فرکانس ۱۴

باشگاه شهدای شهرک در رشته تکواندو در رده سنی خردسال و نونهال و نوجوانان هنرجو می پذیرد. آدرس : کرج شهرک خاتم انبیاء . سالن ورزشی شهدای شهرک . زیر نطر محمد رضا جوادی .
تعداد بازدید از این مطلب: 161
موضوعات مرتبط: دانستنیهای ورزشی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : mohammad reza
تاریخ : یک شنبه 15 تير 1393
نظرات


- باغ وحش مملو از جمعیت بود، از بلندگوی باغ وحش این جمله شنیده شد:
بازدیدکنندگان گرامی از دادن هرگونه غذا و خوراکی به حیوانات خودداری فرمایید.
بعد از مدتی مجددا از بلندگو اعلام شد:
بازدیدکننده گرامی از شما خواهش کردیم که از تغذیه حیوانات خودداری فرمایید.
این هشدارها با لحن های مختلف چندین بار تکرار شد. آخرین هشدار بلندگو این بود:
«حیوانات عزیز خواهشمندیم از دست آدم ها غذا نگیرید!»

باشگاه شهدای شهرک در رشته تکواندو در رده سنی خردسال و نونهال و نوجوانان هنرجو می پذیرد. آدرس : کرج شهرک خاتم انبیاء . سالن ورزشی شهدای شهرک . زیر نطر محمد رضا جوادی .
تعداد بازدید از این مطلب: 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : mohammad reza
تاریخ : یک شنبه 15 تير 1393
نظرات

چند سال پیش باغ وحش زدیم تو شهرمون
قیمت بلیت زدیم ۵۰۰ تومن کسی نیومد
زدیم ۳۰۰ تومن کسی نیومد. ۱۰۰ تومن بازم کسی نیومد.
مجانی کردیم همه اومدن تو باغ وحش. در رو قفل کردیم قفس شیرو باز کردمص دا زدم خروجی ۵۰۰ تومن! و اینگونه انتقام گرفتیم از مردم شهرمون

باشگاه شهدای شهرک در رشته تکواندو در رده سنی خردسال و نونهال و نوجوانان هنرجو می پذیرد. آدرس : کرج شهرک خاتم انبیاء . سالن ورزشی شهدای شهرک . زیر نطر محمد رضا جوادی .
تعداد بازدید از این مطلب: 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : mohammad reza
تاریخ : شنبه 14 تير 1393
نظرات

دراز و نشست موثرتر از دستگاه‌های ورزش برای تناسب اندام


به گزارش سايت فدراسيون تكواندو، هر ساله میلیون‌ها دلار خرج خرید دستگاه‌های ورزش می‌شود و بسیاری از مردم تصور می‌کنند که این دستگاه‌ها نقش اصلی در تناسب اندام آنها دارند. محققان دانشگاه ویسکونیسن تاثیر محبوب ترین دستگاه‌های ورزشی را با حرکات ورزشی سنتی مانند دراز و نشست مقایسه کردند.

ادوارد استنگر، یکی از محققان می‌گوید: ما هزینه زیادی را صرف خرید دستگاه های ورزشی برای انجام ورزش‌های شکمی می‌کنیم و تنها آنها را برای برقراری تناسب اندام مناسب می‌دانیم. در بررسی‌های انجام شده هشت مرد و هشت زن بین 18 تا 24 سال مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد هیچ کدام از دستگاه‌های ورزشی فعالیت ماهیچه‌ها را بیشتر از حرکت کرانچ افزایش نمی‌دهد.

استنگر می‌گوید: واضح است که دراز کشیدن بر روی زمین و انجام حرکت کرانچ برای همه مناسب نیست. اما برای یک فرد معمولی که می‌خواهد عضلات شکمی خود را قوی تر کند و سلامت بهتری داشته باشد انجام حرکت دراز و نشست مناسب است.

یکی از محققان می‌گوید: باید در نظر داشت که یک حرکت خاص ورزشی برای کار کردن بر روی همه عضلات شکم مناسب نیست. برای مثال برخی حرکات برای افزایش استقامت بدن مناسب هستند، اما بر روی شکم تاثیر چندانی ندارند. هر حرکت ورزشی تاثیر خاصی بر روی بدن دارد.

باشگاه شهدای شهرک در رشته تکواندو در رده سنی خردسال و نونهال و نوجوانان هنرجو می پذیرد. آدرس : کرج شهرک خاتم انبیاء . سالن ورزشی شهدای شهرک . زیر نطر محمد رضا جوادی .
تعداد بازدید از این مطلب: 177
موضوعات مرتبط: دانستنیهای ورزشی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : mohammad reza
تاریخ : شنبه 14 تير 1393
نظرات

 

 

گرم کردن و خنک کردن بدن چند دقیقه‌ بیشتر به طول نمی‌انجامند. اما تغییر زیادی در ورزش ایجاد می‌کند.

در این جا به نکاتی برای بهتر انجام شدن گرم کردن و خنک کردن بدن اشاره شده است.

بسیاری از ورزشکاران آماتور گمان می‌کنند صرف انجام حرکت ورزشی کافیست، اما بدون گرم و سرد کردن 

آسیب‌های جدی در کمین عضلات و مفاصل ورزشکاران است.

گرم کردن بدن اگر درست انجام شود باعث جریان خون و آماده شدن بدن برای ورزش می‌شود.

عضلات اگر گرم و منبسط باشند بهتر کار می‌کنند . گرم کردن بدن باید پنج دقیقه‌ تا 10 دقیقه‌ باشد. برای گرم کردن بدن می‌توان از ورزش‌های هوازی آرام استفاده کرد. برای مثال پیاده روی یا دوچرخه آرام مناسب هستند. قبل از انجام تمرینات قدرتی انجام حرکات هوازی مناسب است.

جوهارپر، یکی از مربیان المپیک می‌گوید: من به ورزشکاران برای گرم کردن بدن پیشنهاد می‌کنم که در هر طرف از بدن 25 رکت کششی انجام دهند و بر روی هر شانه 25 پرس انجام دهند.

بعد از انجام ورزش نباید به طور ناگهانی فعالیت را متوقف کرد. این کار باعث سرگیجه می‌شود. خنک کردن بدن ضربان قلب و فشار خون را پایین می‌آورد.

سعی کنید برای خنک کردن بدن از حرکات کششی استفاده کنید. این کار انعطاف پذیری را افزایش می‌دهد و خطر آسیب دیدگی‌ را کاهش می‌دهد. سعی کنید آرام بدن را خنک کنید. حرکات کششی ساده مانند چرخش شانه‌ها و چرخش لگن برای خنک کردن مناسب است. حرکت گردن مانند فرو بردن چانه در قفسه سینه نیز مناسب است.

اگر می‌خواهید ورزش شدید انجام دهید، بیشتر بدن را گرم کنید. هنگامی که بدن گرم بود حرکات کششی انجام دهید، انجام حرکات کششی بر روی عضلات سرد باعث آسیب دیدگی‌ آنها می‌شود. به هنگام انجام حرکات کششی نفس عمیق بکشید و آرام باشید. هر حرکت کششی را 15 تا 30 ثانیه نگه دارید

باشگاه شهدای شهرک در رشته تکواندو در رده سنی خردسال و نونهال و نوجوانان هنرجو می پذیرد. آدرس : کرج شهرک خاتم انبیاء . سالن ورزشی شهدای شهرک . زیر نطر محمد رضا جوادی .
تعداد بازدید از این مطلب: 119
موضوعات مرتبط: دانستنیهای ورزشی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : mohammad reza
تاریخ : شنبه 14 تير 1393
نظرات

ورزشکاران مراقب باشند


  ورزشکاران مجبور هستند که در فصل گرما نیز به ورزش‌های مورد علاقه خود ادامه دهند. با توجه به اینکه در فصل تابستان شیوع برخی بیماری‌ها شایع‌تر است پس باید این بیماری‌ها را به‌خوبی بشناسیم.

همزمان با آغاز فصل گرما برخی بیماری‌ها شیوع بیشتری پیدا کرده وحتی همه‌گیر می‌شوند زیرا حرارت و رطوبت دو عامل مهم در رشد و تکثیر بسیاری از باکتری‌ها، ویروس‌ها و بیماری‌های انگلی هستند. از جمله بیماری‌هایی که در فصل تابستان شایع است و در خانواده‌هایی که مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند حداقل یک مورد از این بیماری مشاهده می‌شود عبارتند از : اسهال و استفراغ، مسمویت‌های غذایی، بیماری‌های باکتریایی و انگلی، گرما زدگی وحتی سرطان پوست، بیماری‌های عفونی و...

اینک به‌طور اختصار به شرح این بیماری‌ها و راه‌های پیشگیری ودرمان آنها می‌پردازیم:


1. اسهال واستفراغ Diarrhea & Vomiting
این بیماری در فصل گرما به ویژه در کودکان و شیرخواران و سپس در بالغین بسیار شایع است. علت این بیماری می‌تواند ویروسی، باکتریایی یا انگلی باشد زیرا در فصل تابستان در صورت عدم رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی از طریق آب، غذاهای آلوده، میوه نشسته، سبزی‌هاي آلوده، غذاهای لبنی فاسد وانتقال بیشتر میکروب‌ها توسط مگس، پشه وسایر عوامل مداخله‌گر، میکروب‌ها وارد بدن مي‌شود و در مخاط روده جایگزین می‌شوند و به دلیل ترشح مواد سمی از این میکروب‌ها و انگل‌ها مخاط روده دچار تورم والتهاب مي‌شود و سبب ازدیاد ترشحات روده‌ای واختلال در جذب مواد غذایی و مایعات می‌شود. تعدادی از میکروب‌ها هم که به عنوان میکروب‌های طبیعی در روده کوچک و بزرگ زندگی می‌کنند از این ضعف ایمنی وگوارشی بدن سوء استفاده مي‌کنند و آنها نیز به عنوان عامل بیماری‌زا عمل می‌کنند.
تعدادی از این عوامل مولد اسهال خونی هستند از جمله : باکتری‌هایی چون شیگلا، اشریشیای مهاجم یا انگل‌هایی چون آمیب و برخی دیگر مولد اسهال حاد هستند از جمله بیماری‌هایی مانند وبا، تب تیفوئید (سالمونلا) یا بیماری‌های ویروسی که مولد اسهال به ویژه در شیر خواران هستند.
علائم بالینی که یک بیمار دچار اسهال و استفراغ می‌تواند داشته باشد عبارتند از : تب، لرز، سردرد، بی‌اشتهایی، احساس کوفتگی عمومی بدن، تشنج، درد و پیچش پايین شکم همراه با اسهال و استفراغ و تهوع.

***درمان
مهم‌ترین عامل در درمان اسهال و استفراغ باید براساس جبران آب و الکترولیت‌های بیمار باشد و سپس درمان آنتی‌بیوتیکی که بر اساس نوع کشت آزمایشگاهی و درمان اختصاصی مربوطه است. به‌طور کلی اکثر اسهال‌های حاد میکروبی نیازی به درمان آنتی بیوتیکی ندارد بلکه تزریق مایعات داخل وریدی کلرید سدیم یا محلول رینگر لاکتات و همچنین محلول‌های الکترولیتی خوراکی حاوی گلوکز و سدیم و کلروپتاسیم و بیکربنات (ORS ) یا دیفنوکسیلات و کدئین ضرورت دارد.

***پیشگیری
مهم‌ترین اصل در پیشگیری، رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و در رأس آن استفاده از آب آشامیدنی سالم است، از دیگر موارد می‌توان عدم تماس با حیوانات خانگی، عدم استفاده از وسایل و ابزار بهداشتی، عدم مصرف هر نوع خوراکی فاسد، آلوده و مشکوک یا سبزی‌هاي خام و نشسته را نام برد. برای پیشگیری از اسهال مسافران، که در فصل تابستان بسیار شایع است، گاه باید از آنتی بیوتیک‌ها و تتراسایکلین یا داکسی سایکلین به ویژه در سفر به مناطقی که از نظر اقلیمی یا اجتماعی و بهداشتی، تفاوت محسوسی با موطن فرد داشته باشند، استفاده کرد.


2 . مسمومیت‌های غذایی (Food Toxicity )
بسیاری از ورزشکاران در فصل تابستان به مسابقات یا اردوهای داخلی و بین المللی اعزام می‌شوند در نتیجه باید از مسمومیت غذای مصرفی آگاهی کامل داشته باشند.
این بیماری که در تابستان بسیار شایع است در اثر مصرف غذاهای فاسد و آلوده به انواع میکروب‌ها، در بین گروهی از افراد یک خانواده ویا در یک مجموعه افراد که در یک جشن، میهمانی یا اردو هستند بروز می‌کند.

مصرف غذاهای رستوران‌های بین شهری که در آنها اصول فریزر غذایی رعایت نمي‌شود و غذاهای پروتئینی از روزهای قبل در معرض گرما و مواد بیماری زا قرار گرفته ومستعد عفونت است، یا حتی در منازل شخصی، که به دلیل قطع برق، اغذیه داخل یخچال فاسد شده است و رعایت دقیق مصرف آنها صورت نمی‌گیرد، یا مصرف کنسرو فاسد و میوه‌هایی که بخشی از آنها فاسد و لهیده شده و شیرینی‌هایی که چند روز از تهیه آنها گذشته است، رخ می‌دهد که در این صورت عدم تحمل غذایی رخ مي‌دهد و سموم معدنی مثل نیتریت سدیم وسموم آلی مانند قارچ‌ها و صدف‌های سمی وارد بدن مي‌شوند و همراه با سایر مواد سم‌زا مانند باکتری‌ها و ویروس‌ها ایجاد بیماری می‌کنند که در این میان سم بوتولیسم بسیار خطرناک و کشنده است.

***علائم
بی‌اشتهایی، تهوع، استفراغ و اسهال وگاهی تب، دل درد، ضعف، وکسالت .

***درمان
ترمیم آب و الکترولیت‌های از دست رفته و در صورتی که شوک یا اختلال تنفسی رخ داده باشد، بايد در بخش اورژانس بیمارستان آنها را برطرف کرد و هنگامی که به تشخیص بوتولیسم مشکوک باشیم باید آنتی توکسین پلی والان بیماری نیز تزریق شود. تجویز آنتی بیوتیک ضرورتی ندارد مگر اینکه در کشت آزمایشگاهی مدفوع، میکروب‌ها مشخص شوند.

***پیشگیری
عدم مصرف غذاهای پروتئینی، هیدرات کربنی، چربی‌های مشکوک، وحرارت دادن حداقل 20 دقیقه‌اي غذاهای کنسروی و رعایت بهداشت در مورد غذاهای داخل یخچال و غذاهایی که در میهمانی‌ها به‌طور گروهی مصرف می‌شوند.


3.بیماری‌های باکتریایی و انگلی Bacterial & Parasit Diseases
هر چند که ورزش سبب تقویت سیستم دفاعی بدن در برابر ویروس‌ها و میکروب‌ها و انگل‌ها می‌شود ولی بایستی از بروز برخی بیماری‌ها غافل نشویم و از علل و درمان آن آگاهی کامل داشته باشیم.

تعداد کثیری از باکتری‌ها و انگل‌ها برای رشد و تکثیر خود نیاز به دمای مناسب دارند. بدین منظور اکثر این میکروارگانیسم‌ها در فصل‌های سرد به صورت نهفته و کمون باقی می‌مانند و در فصول گرم سال به رشدی تصاعدی می‌پردازند، مانند عفونت‌های گلو، دستگاه گوارش وتناسلی، پوست وخون.

بیماری وبا که با یک اسهال حاد عفونی آغاز می‌شود در اثر آلودگی غذا یا مایعاتی که به طریقی با مدفوع بیماران ناقل میکروب در تماس هستند به وجود می‌آید و میکروب در روده کوچک مولد ترشح سم و باعث بروز ترشح شدید آب وکلر در روده و کاهش جذب مجدد سدیم می‌شود که شاید حجم مدفوع خارج شده در 24 ساعت به 15 لیتر هم برسد که اگر درمان فوری صورت نگیرد در پنجاه درصد موارد کشنده است و به راحتی نیز همه گیر می‌شود. واکسن وبا نیز گاه مفید است اما نقش اساسی را باید در بهداشت آب و غذاها و حرارت دادن وسایل در معرض خطر دانست و درمان به صورت آب والکترولیت تراپی از راه ورید وتجویز تتراساکلین است. بیماری‌های انگلی از جمله کرمک که در کودکان شیوع فراوان دارد، حتی در هوای خشک نیز می‌تواند از راه هوا وارد دهان شود و تخم مربوطه سپس در روده‌ها جایگزین مي‌شود و مراحل رشد خود را طی می‌کند.

عفونت‌های چشمی در فصل تابستان به دلیل آلودگی هوا و ورود گرد و غبار به چشم ومساعد کردن ملتحمه چشم برای حساسیت وعفونت نیز به ویژه در افرادی که مستعد هستند، از جمله افراد دیابتی ویا افراد مسن وکودکان که آسیب پذیرند، شایع است. عفونت‌های ویروسی مانند تبخال تناسلی نیز در فصل تابستان به ویژه در افراد مونث که لباسهای تنگ و چسبیده می‌پوشند از شیوع بالایی برخوردار است.


4 .گرما زدگی (Heat –Stroke )
گرمازدگی در ورزشکاران و به‌ویژه در سطوح قهرمانی و حرفه‌ای شیوع بالایی دارد زیرا آنان مجبورند به تمرینات و برنامه‌های ورزشی خود حتی در روزهای داغ تابستان هم ادامه دهند.

گرمای زیاد سبب اتساع عروق محیطی و ازدیاد ضربان قلب و تولید عرق فراوان می‌شود و اگر فرد در چنین وضعیتی به حالت ایستاده و بی‌حرکت بماند احتمال بروز سنکوپ وجود دارد و فعالیت عضلانی متوسط تا حدی می‌تواند از این حالت جلوگیری کند. در برابر گرما، از دست دادن مایعات از بدن حتی به 4 لیتر در ساعت نیز می‌رسد و اگر این وضعیت ادامه داشته باشد وفعالیت بدنی شدید مثل دویدن یا کارهای عضلانی و حمل و نقل اجسام نیز به آن افزوده شود سبب بروز از دست دادن ناگهانی شعور ونارسایی مرکز حرارت در مغز وتب شدید و قطع تعریق می‌شود. این حالت‌ها در افرادی که بیماری‌های قلب وعروقی، الکلیسم و چاقی نیز دارند شدت بیشتری دارد.

***علائم
سردرد، سرگیجه، تهوع، حالت تیرگی شعور،تشنج، اختلال بینایی، اغما، گرم شدن پوست بیمار ونبض سریع . این حالتها در حین مسافرتها در فصل تابستان در صورت گرمای شدید شهرها یا خیابان‌های بین دو شهر یا در ارتفاعات در اثر کوهنوردی و ورزش‌های گوناگون نیز رخ می‌دهد.

***درمان
در درجه اول کاهش سریع دمای بدن با انتقال فرد گرما زده به مکانی سایه و خنک، بیرون آوردن لباس‌ها و پاشیدن آب به تمام بدن ومالیدن الکل، در برابر باد قرار دادن یا باد زدن او . در اولین فرصت، استفاده از وان آب سرد، کیسه یخ وحوله سرد ضروری است. برای کنترل لرز و هذیان و تحمل مراحل درمان در صورتی که بیمار به هوش است باید از 50 ـ 250 میلی گرم کلرپرومازین از راه عضلانی استفاده شود. راه تنفس بیمار نیز باید باز باشد و اکسیژن رسانی نیز کامل شود.


5 . سرطان پوست (Skin Cancer )
ورزشکارانی که تقریباٌ اکثر مناطق پوست بدنشان در حین ورزش، مستقیماً در برابر تابش نور شدید خورشید قرار داشته باشد باید مواظب بروز سرطان پوست باشند و علاوه بر استفاده از لباس مناسب، از کرم‌های ضد آفتاب هم استفاده كنند.

امروزه در پزشکی به اثبات رسیده است که عامل اساسی در بروز سرطان پوست، قطعاً اشعه ماورای بنفش خورشید است.
البته برای بروز سرطان پوست از نوع سرطان سلول‌های سنگفرشی و سلول‌های بازال باید این اشعه برای سالیان متمادی بر بدن بتابد و اشعه به‌طور تجمعی در بدن ذخیره و سرطان‌زا شود که این حالت در افرادی که شغل آنها بیشتر در فضای آزاد و مقابل خورشید است و ساعات زیادی از روز را در این وضعیت قرار می‌گیرند از جمله ماهیگیران وکارگران مزارع و ساختمان‌های بلند یا افرادی که در ارتفاعات بالاتری زندگی می‌کنند بیشتر است. از طرفی سرطان پوست از نوع ملانوم بدخیم بیشتر در افرادی رخ می‌دهد که برای مدتی کوتاه، مثلاً 2 هفته، برای برنزه شدن به ساحل دریا می‌روند و به‌طور مستمر آفتاب می‌گیرند و ضایعات خال مانند سیاه یا قهوه‌ای تیره در پوست آنها ایجاد می‌شود که منجر به زخم شدن و خونریزی می‌گردد.

البته آفتاب معمولی روزانه، برای عموم مردم برای حدود نیم ساعت به ویژه برای افراد مؤنث بالای 45 سال مفید است زیرا خانم‌های چندزا در طول دوران حاملگی مقداری از کلسیم استخوانشان به جنین منتقل مي‌شود و در سنین بالای 45 سال، دچار علائم استئوپورز می‌شوند و گهگاه دردهای استخوانی و عضلانی و ضعف و خستگی در آنها بروز می‌کند.

دکتر لطفعلی پورکاظمی- رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی

باشگاه شهدای شهرک در رشته تکواندو در رده سنی خردسال و نونهال و نوجوانان هنرجو می پذیرد. آدرس : کرج شهرک خاتم انبیاء . سالن ورزشی شهدای شهرک . زیر نطر محمد رضا جوادی .
تعداد بازدید از این مطلب: 142
موضوعات مرتبط: دانستنیهای ورزشی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : mohammad reza
تاریخ : شنبه 14 تير 1393
نظرات

خوردن صبحانه با قند پایین فواید ورزش را افزایش می‌دهد

فواید ورزش و تغذیه متعادل در تحقیقات مختلف مشخص شده‌اند و پایه بسیاری از توصیه‌ها برای افزایش سلامت عمومی هستند. هر کدام از این فاکتورها می‌توانند بر وجود بیماری‌های مزمن مختلف از جمله چاقی مفرط، دیابت نوع دو و حتی سرطان‌ها تاثیر بگذارند.


بعضی از تحقیقات نشان داده‌اند که ورزش و تغذیه ممکن است، همراه با هم بر سلامت تاثیر بگذارند. برای مثال، ورزش بعد از مدتی ناشتا بودن؛ مثلا قبل از صبحانه باعث افزایش سوزاندن چربی‌ها می‌شود. تحقیقات زیادی به بررسی تاثیر نوع غذا قبل از ورزش، حین آن و بعد از ورزش بر متابولیسم بدن نپرداخته‌اند.


برای بهتر فهمیدن تاثیرات غذای مصرف شده قبل از ورزش، گروهی از محققان دانشگاه ناتینگهام تحقیقاتی را انجام دادند. همان طور که انتظار می‌رفت تمرکز گلوکز در خون بعد از خوردن غذاهایی با قند بالا بیشتر از خوردن غذاهایی با قند پایین بود، اما هنگامی که ورزش شروع می‌شود میزان گلوکز خون به حالت پایه‌ای خود باز می‌گردد، بنابراین نوع غذا تاثیر آنچنانی ندارد.


میزان پلاسمای بدون اسید چرب (FFA) بعد از مصرف هر دو نوع غذا کاهش می‌یابد، اما بعد از خوردن غذاهایی که قند کم دارند تا دو ساعت شروع به افزایش دوباره می‌کند.


ورزش باعث افزایش سریع FFA در هر دو گروه می‌شود، اما بعد از خوردن غذاهای با قند کم این افزایش بیشتر است.


اسیدی شدن چربی‌ها بعد از غذاهای با قند کم بیشتر است. محققان نتیجه‌گیری کردند که بعد از صبحانه‌ای با قند پایین، اکسید شدن چربی‌ها افزایش می‌یابد و احساس سیری بیشتر می‌شود.


بنابراین بعد از خوردن غذاهایی با قند پایین ورزش بهتر چربی می‌سوزاند.



باشگاه شهدای شهرک در رشته تکواندو در رده سنی خردسال و نونهال و نوجوانان هنرجو می پذیرد. آدرس : کرج شهرک خاتم انبیاء . سالن ورزشی شهدای شهرک . زیر نطر محمد رضا جوادی .
تعداد بازدید از این مطلب: 163
موضوعات مرتبط: دانستنیهای ورزشی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تعداد صفحات : 10
صفحه قبل 1 ... 5 6 7 8 9 ... 10 صفحه بعد



به وبلاگ من خوش آمدید باشگاه شهدای شهرک در رشته تکواندو در رده سنی خردسال و نونهال و نوجوانان هنرجو می پذیرد. آدرس : کرج شهرک خاتم انبیاء . سالن ورزشی شهدای شهرک . زیر نطر محمد رضا جوادی .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود